![](https://iconity.pl/wp-content/uploads/2022/06/ymmy_logo_web_png.png)
![](https://iconity.pl/wp-content/uploads/2022/06/ymmy_logo_web_png.png)
Jedno narzędzie do budowania społeczności wokół lokali gastronomiecznych
Nasz partner postanowił rozwiązać problem z nieefektywnym planowaniem zajętości lokali gastronomicznych.
Prowadząc reasarch dowiedzieliśmy się również z jakimi kosztami muszą zmagać się restauracje, które zamawiają produkty z nadwyżką.
Chcieliśmy wymyślić rozwiązanie, które zaangażuje restaurację w promocję w świecie cyfrowym, pomoże w efektywniejszym planowaniu i ograniczy koszty związane z nadwyżką produktów oraz przede wszystkim przyciągnie nowych kulinarnych podróżników zainteresowanych unikalnymi ofertami.
Przeprowadziliśmy wywiady z przedstawicielami gastronomii, wspólnie zaprojektowaliśmy narzędzie, które umożliwia tworzenie unikalnej oferty restauracyjnej z ograniczonym czasem dostępu. Kluczowym okazało się zaprojektowanie atrakcyjnej formy dotarcia do potencjalnych klientów.
Wspólnie z naszym partnerem stworzyliśmy aplikację mobilną dla klientów połączoną z aplikacją webową dla restauratorów, w której właściciele lokali mogą definiować unikalne zestawy promocyjne dostępne tylko dla użytkowników aplikacji Ymmy.
Jedny z głównych celów stawianych przez twórców nowego narzędzia dla branży gastronomicznej było stworzenie społeczności wokół lokalnej gastronomii. Jak wykazano (podczas przeprowadzonych testów) na polskim rynku brakuje jednego narzędzia, które będzie odpowiednie do kształtowania wiarygodnych opinii na temat polskiej gastronomii. Również właściciele lokali gastronomicznych zgodnie przyznają, że konieczność zaznaczenia swojej obecności w zbyt wielu miejscach w internecie kosztuje ich wiele czasu i pieniędzy jednocześnie nie przekłada się na zyski. Aby temu zapobiec postanowiono wprowadzić do podstawowej funkcjonalności aplikacji elementy pozwalające na interakcję użytkowników między sobą i tym samym stworzono podwaliny platformy kształtującej opinie na temat branży gastronomicznej – medium, dzięki któremu zarówno kulinarni podróżnicy jak i okazjonalni smakosze będą mogli znaleźć coś dla siebie.
Projektanci postanowili zainspirować się najpopularniejszymi aplikacjami budującymi społeczności i stworzyć platformę, która bazuje na popularnych i lubianych przez użytkowników funkcjonalnościach przedstawionych w nieco innym kontekście.
Przyciągnięcie uwagi użytkownika i zachęcenie go do częstego korzystania z aplikacji stało się kluczowym celem projektantów. W projekcie wykorzystano więc wiele aspektów psychologicznych definiujących funkcjonowanie jednostek w dużych zbiorowościach. Szczególnie interesującym podczas projektowania nowych funkcjonalności okazało się zaspokojenie potrzeby poczucia przynależności i zrozumienie społecznych mechanizmy budowania światopoglądu w oparciu o opinie innych oraz chęć zaznaczenia swojej obecności poprzez wyrażanie własnej opinii, czy czerpanie z działania grupy poczucia sensu i motywacji do działania.
Wyzwania
- Rozwiązanie problemów branży gastronomicznej
- Ułatwienie kontaktu z potencjalnymi klientami (wszystkie działania marketingowe w jednym narzędziu)
- Budowanie społeczności wokół lokalu gastronomicznego
- Wydajniejsze zarządzanie zasobami
- Motywowanie przyszłych użytkowników do korzystania z rozwiązania”
- Możliwość dzielenia się wrażeniami z „kulinarnych podróży”
- Wyszukiwanie ekskluzywnych okazji
Rozwiązanie
Nowa usługa umożliwiającej restauratorom budowanie społeczności wokół lokalnej gastronomii. Każdy lokal biorący udział w projekcie ma możliwość tworzenia unikalnej kompozycji posiłków, w atrakcyjnych cenach, lub wydarzeń które przyciągną stałych bywalców restauracji i poszukiwaczy nowych doznań. Narzędzie dla restauratorów nie wymagała wiele uwagi – jego obsługę można dostosować do schematu działania i indywidualnych potrzeb lokalu. Umożliwia szybkie tworzenie i obsługę ofert, eventów. Można ustawić rodzaj otrzymywanych powiadomień (wysyłanie maili i push notyfikacji). Prezentuje rankingi powiązane z mediami społecznościowymi. Integracja z systemami używanymi w restauracjach pozwoli na usprawnienie procesu obsługi, a oferta partnerska zapewni jeszcze niższe ceny np. dla pracowników dużych korporacji, co zwiększy zasięg kultury restauracyjnej i przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku pracodawców dzięki wprowadzeniu kuponów zniżkowych.
Oferty tworzone przez restauratorów będą publikowane w dostępnej w przeglądarce aplikacji. Dla klientów lokali atutem stanie się aktywny udział w społeczności i możliwość dzielenia się wrażeniami z podróżach kulinarnych, których początek stanowi unikalna oferta dań w dużo niższych cenach i możliwość dostosowania jej do indywidualnych preferencji użytkownika (uwzględniając również ograniczenia tj. wykaz alergenów czy kaloryczność potraw wywierające wpływ na wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych). Niezbędna będzie integracja z systemem płatniczym oraz tworzenie wirtualnego portfela z funkcją współdzielenia (np. rodzice – dzieci), geolokalizacja i otrzymywanie powiadomień o promocjach z najbliższej okolicy.
Aplikacja dla restauratora
Projektowana aplikacja nie jest dedykowana wyłącznie właścicielom lokali posiadających status restauracji. Założono, że za pomocą aplikacji będzie można promować różne formy działalności świadczące usługi gastronomiczne np. popularnych w polsce kucharzy oferujących usługi w ramach obsługi wszelkiego rodzaju imprez i eventów, lub popularne w ostatnim czasie food trucki.
Dla restauratora będzie stanowiło dodatkowe narzędzie, w którym tworzy profil swojej restauracji, w ramach którego prezentuje unikalne oferty, zdjęcia wnętrza restauracji, zbiera recenzje, opinie i “kulinarne gwiazdki”. Dzięki tej funkcjonalności tworzy społeczność fanów restauracji, monitoruje swoją popularność – co może go skłonić do podejmowania dodatkowych działań promocyjnych.
Przesunięcie punktu ciężkości z promowania i sprzedaż unikalnych “tańszych dań” na swobodne, zgodne z działaniem każdej restauracji promowanie usług gastronomicznych powoduje, że niezależnie od rozwoju sytuacji polskiej gastronomii można będzie elastycznie promować każdą formę działalności.
Funkcjonalności systemu
Aplikacja dla klientów lokali gastronomicznych
Cała społeczność Ymmy jest skupiona wokół jednego tematu – jedzenia. Głównym celem użytkownika aplikacji jest więc eksplorowanie, poznawanie nowych smaków, lokali, dzielenie się opinią, wrażeniami. W projekcie uwzględniono szeroko pojęty aspekt budowania społecznych relacji – tworzenia własnej grupy znajomych, z którą można umówić się do ulubionej restauracji na “upolowany”, unikalny zestaw dań w specjalnej cenie.
Przyjęto założenie, że jednym z motywacji do działania dla klientów, którzy zainstalują aplikację będzie chęć bycia częścią elitarnej społeczności. Funkcjonalności aplikacji stwarzają okazję do tego, aby każdy użytkownik mógł zostać krytykiem kulinarnym: komentować, oceniać, polecać, przesyłać informacje odnośnie ulubionych lokali, przeglądać popularność restauracji i oferowanych przez nie zestawów dań. Ma również za zadanie przyciągnąć osoby, które z różnych względów nie są bywalcami restauracji.
Cele użytkownika aplikacji dla klientów
![](https://iconity.pl/wp-content/uploads/2022/09/iconity-realizacje-epeer-logo-300x123.png)
Platforma pożyczkowa oparta o analizę AI
Kompletny system zabezpieczenia taboru kolejowego umożliwia pełną kontrolę, co przekłada się na profesjonalne realizowanie transportu i buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy.
Wspieramy kreatywne pomysły i prowadzimy projekty partnerskie, dzięki którym dobrze znamy potrzeby przedsiębiorców.
Dążymy do tego aby nasze produkty tworzyły prawdziwą wartość dla biznesu, były opłacalne i możliwe do wykonania zgodnie z założeniami.
Masz pomysł na innowację?
Potrzebujesz partnera technologicznego?
Telefon